Как да подготвим детето за новата среда, съветват специалисти от езикови школи „Хелен Дорон“
Снимка: Guliver / iStock
Идва време детето да тръгне на уроци по айкидо, чужд език, музикален инструмент, да прекрачи прага на училището по танци или на стадиона. За всеки родител това е нормален етап от развитието. За детето – излизане от сигурната среда и среща с новото и непознатото. И това естествено го плаши.
Тръгването на уроци може да се окаже
предизвикателство, особено за по-малките деца
Успешната адаптация към различни занимания в голяма степен зависи от нагласата на родителите, обясняват специалисти от езикови школи „Хелен Дорон“
Децата умеят да „четат“ езика на тялото ни и улавят и най-малкия знак на колебание и притеснение, колкото и да се опитваме да го скрием. Тези сигнали в поведението на родителя създават несигурност у детето и правят процеса много труден. От друга страна, децата имат богато въображение и често страховете им са породени от невинни според възрастните шеги и фрази.
Страховете на детето
Родителите на един приятел често му казвали, че ако не слуша, ще го вземе друго семейство. Една сутрин майка му се приготвила, облякла го, сложила разни неща в една чанта и тръгнали. През цялото време той си мислел „Край, това е денят, в който ме дават на друго семейство!“ А всъщност отивал за първи път на детска градина.
Дълго след това с големи трудности го оставяли в детската и въобще не разбирали защо е толкова разстроен.
Първите посещения може да се окажат решаващи за обучението. Често първото впечатление у децата е много ярко и то може да ги накара да обикнат или да намразят предмета/спорта/инструмента.
4-годишната дъщеря на една приятелка категорично отказа да ходи на балет, защото очаквала още от вратата на школата да излезе на сцената и цялата зала да я аплодира. Вместо това какичката постоянно я карала да прави разни трудни неща.
Как да помогнете:
- Обяснете на детето къде отива и какво ще прави там.
- Първите няколко пъти бъдете на мястото достатъчно по-рано, за да има време детето да си поиграе и да се почувства комфортно.
- Бъдете мили и приятелски настроени. Нека детето да почувства, че имате доверие на мястото и човека, при когото го оставяте.
- Създайте у детето чувството, че учителят го харесва и ще се грижи за него.
- Създайте ритуал за тръгване към уроците.
- Бъдете наблизо. Ако детето излезе, ще види, че мама / тати е в чакалнята и няма нищо страшно.
- Ако детето се адаптира по-трудно, в началото му позволете да излиза от заниманието, за да получи „гуш“, например.
- Не сравнявайте детето си с другите. Вашето може да има нужда от повече или по-малко време, всяко има своя ритъм. Сравненията допълнително стресират детето и го карат да се чувства нежелано.
И не забравяйте: Казваме довиждане на децата с усмивка и ги взимаме с усмивка, съветват специалисти от езикови школи „Хелен Дорон“
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари